Nyheter

2020-04-23

Vi söker Kundansvarig Handläggare till Linköping (Tjänsten är tillsatt)

Vill du utvecklas som kundansvarig handläggare i ett värderingsstyrt, entreprenörsdrivet företag med fokus på att hjälpa våra kunder på att bli mer hållbara? Välkommen till oss på PS Auction! Vi söker dig som gillar e-handel och kittlas av nätauktioner och vill arbeta med varierande uppgifter.

Din utmaning:

Vi söker en driven kundansvarig handläggare som ska jobba på PS Auction:s filial i Linköping. Som kundansvarig handläggare för företagets nätauktioner är du PS ansikte utåt mot våra lokala uppdragsgivare. I rollen dokumenterar, fotograferar och värderar du de objekt som ska auktioneras ut. Arbetet är ”hands-on” och man dokumenterar oftast objekten på plats hos säljande kund. I arbetsuppgifterna ingår uppsökande försäljning och att skapa objekt med tydliga beskrivningar och lägga ut dessa till försäljning via PS hemsida.  Efter avslutad auktion förhandlar du de objekt som inte nått sitt reservationspris. Du är ansvarig för att dina uppdrag når ekonomiska och kvalitetsmässiga mål.

 

Din profil:

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill ha en person som är lösningsorienterad, flexibel och positiv. Du har god förståelse för affärer och entreprenörskap, du är van att arbeta självständigt men fungerar mycket väl i team och bidrar till kollegornas och din egen utveckling.
Du är bekväm i IT-miljö och har ett gott affärsmannaskap. Därtill krävs att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och i skrift. Intresse för att arbeta med många olika saker i industriell miljö är en viktigt aspekt. Du behöver gilla vårt tänk med att återanvändning är bra för ekonomi och miljö.

 

KUNSKAP OCH ERFARENHETER
Kunskap om Office 365 och internetsökning

Bra känsla för att arbeta med digitala verktyg

Minst 5 års arbetslivserfarenhet

Körkort B gärna CE

Erfarenhet av administrativa rutiner

 

MERITERANDE KUNSKAPER
Mycket god kunskap om fordon, maskiner och industriutrustning

Kunskap om konkurs och likvidationsprocessen

Bakgrund inom entreprenad, verkstad eller processindustri

 

ARBETSUPPGIFTER
Fotografera och dokumentera objekt på plats

Lägga in auktionsobjekt i Back-Office för auktion

Förmedla information till köpare

Arrangera visningar och utlämningar

Göra värderingar på auktionsgods

Ta ut rapporter till konkursadvokater och andra inlämnare

Ringa potentiella säljare och sälja/ boka besök

Förhandla med köpande kunder

I övrigt på avdelningen förekommande arbetsuppgifter

 

RAPPORTERING
Platschef Linköping

Skicka din ansökan till Marcus Vångström på marcus.vangstrom@ps.se senast den 20 maj.

  • 2022-01-18
    Inlämning till årets första temaauktion - Verkstad pågår just nu!

    Inlämning pågår till vår populära temaauktion Verkstad. Här har du möjlighet att sälja maskiner, verktyg, redskap och allt man kan tänkas behöva i en verkstad. Läs mer

  • 2022-01-17
    Säljande teamledare till PS Auction Stockholm

    PS Auction är i tillväxtfas, och ett viktigt steg för oss under 2022 är att etablera en säljorganisation på vårt stockholmskontor. Första pusselbiten är att hitta en duktig teamledare som kan bygga teamet, tillsammans med den säljare vi har på plats idag, med ambitionen att växa gradvis under 2022. Läs mer

  • 2021-12-14
    PS Auction stödjer Barncancerfonden

    Under hösten fick PS Auction AB i uppdrag att auktionera ut ett mycket speciellt objekt, en moped, närmare bestämt en Cresent Compact. Auktionen hölls för att hedra minnet av en kär och uppskattad kollega och alla intäkter skulle gå till Barncancerfonden. Läs mer