Vill du utvecklas som kundansvarig handläggare i ett värderingsstyrt, entreprenörsdrivet företag med fokus på att hjälpa våra kunder på att bli mer hållbara? Välkommen till oss på PS Auction! Vi söker dig som gillar e-handel och kittlas av nätauktioner och vill arbeta med varierande uppgifter.
Din utmaning:
Vi söker en driven kundansvarig handläggare som ska jobba på PS Auction:s filial i Linköping. Som kundansvarig handläggare för företagets nätauktioner är du PS ansikte utåt mot våra lokala uppdragsgivare. I rollen dokumenterar, fotograferar och värderar du de objekt som ska auktioneras ut. Arbetet är ”hands-on” och man dokumenterar oftast objekten på plats hos säljande kund. I arbetsuppgifterna ingår uppsökande försäljning och att skapa objekt med tydliga beskrivningar och lägga ut dessa till försäljning via PS hemsida. Efter avslutad auktion förhandlar du de objekt som inte nått sitt reservationspris. Du är ansvarig för att dina uppdrag når ekonomiska och kvalitetsmässiga mål.
Din profil:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill ha en person som är lösningsorienterad, flexibel och positiv. Du har god förståelse för affärer och entreprenörskap, du är van att arbeta självständigt men fungerar mycket väl i team och bidrar till kollegornas och din egen utveckling.
Du är bekväm i IT-miljö och har ett gott affärsmannaskap. Därtill krävs att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och i skrift. Intresse för att arbeta med många olika saker i industriell miljö är en viktigt aspekt. Du behöver gilla vårt tänk med att återanvändning är bra för ekonomi och miljö.
KUNSKAP OCH ERFARENHETER
Kunskap om Office 365 och internetsökning
Bra känsla för att arbeta med digitala verktyg
Minst 5 års arbetslivserfarenhet
Körkort B gärna CE
Erfarenhet av administrativa rutiner
MERITERANDE KUNSKAPER
Mycket god kunskap om fordon, maskiner och industriutrustning
Kunskap om konkurs och likvidationsprocessen
Bakgrund inom entreprenad, verkstad eller processindustri
ARBETSUPPGIFTER
Fotografera och dokumentera objekt på plats
Lägga in auktionsobjekt i Back-Office för auktion
Förmedla information till köpare
Arrangera visningar och utlämningar
Göra värderingar på auktionsgods
Ta ut rapporter till konkursadvokater och andra inlämnare
Ringa potentiella säljare och sälja/ boka besök
Förhandla med köpande kunder
I övrigt på avdelningen förekommande arbetsuppgifter
RAPPORTERING
Platschef Linköping
Skicka din ansökan till Marcus Vångström på marcus.vangstrom@ps.se senast den 20 maj.