Vill du utvecklas som digital handläggare i ett värderingsstyrt, entreprenörsdrivet företag med medarbetarna i fokus? Välkommen till oss på PS Auction! Vi söker dig som är nyfiken på auktionsbranschen och vill arbeta med varierande uppgifter i ett starkt team!
Titel: Digital handläggare
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 6 månader med provanställning.
Start: 4/1 2021 eller enligt ö.k.
Ansökan: Senast 31/12, men urval sker löpande – ansök redan idag!
Kort om företaget
PS Auction bildades 1958 och är idag ett internationellt auktionsföretag med 6 kontor i Sverige, verksamhet i Finland, Danmark och Estland samt köpare från över 80 länder. Där andra ser restlager, konkursbon och utrangerade verkstadsutrustningar, ser vi starten på något nytt. Vi frigör kapital åt våra kunder samtidigt som livscykeln för fordon, maskiner och utrustning förlängs – bra för både företag och miljön förstås! Totalt är vi 50 anställda i Sverige och säljer auktionsobjekt för över 350 MSEK om året med egen omsättning på 100 MSEK. Vårt huvudkontor är beläget i Svenljunga, 3,5 mil söder om Borås.
Vi söker nu en driven digital handläggare till vårt kontor i Göteborg. Tjänsten är heltid i 6 månader, med provanställning.
Om tjänsten:
- Digitalt hantera objekt som skall auktioneras via psauction.se
- Beskriva och inhämta väsentlig information kring auktionsobjekt
- Prissättning av auktionsobjekt
- Sköta kontakt med budgivare samt inlämnare
- Redovisa försäljning
Vi söker dig som har:
- God datorvana
- God förmåga att kunna uttrycka sig i både tal och skrift.
- God förmåga i Svenska samt Engelska
- Säljerfarenhet
- God social förmåga
- Gymnasieutbildning
Bli en del av vårt starka team på PS Auction – vi ser fram emot din ansökan!
Ansökan skickas till Career@ps.se, där du bifogar personligt brev samt CV.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta robin.åsedal@ps.se